نوع مقاله : علمی - پژوهشی (راهبرد)
نویسنده
دانشآموخته دکتری، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران
چکیده
هند یکی از رقبای مهم ایران در گرشگری به شمار میآید که سابقه طولانی در گردشگری بهویژه گردشگری پزشکی دارد و سهم زیادی از بازار گردشگری پزشکی جهان و آسیا را به خود اختصاص داده است و قصد دارد این سهم را گسترش دهد. در سال 2019، اکثر متقاضیان گردشگری پزشکی هند از آسیای جنوب شرقی، غرب آسیا و آفریقا بودند. شناسایی بازار هند و نقاط قوت و ضعف آن به ایران کمک میکند تا در گسترش سهم خود و جذب گردشگران موفقتر عمل کند. بازار گردشگری پزشکی در هند مزیتهایی دارد که موجب شده است هند سهم قابل توجهی از بازار گردشگری پزشکی جهانی را به خود اختصاص دهد. استفاده از تجربه هند و الگوبرداری از این نقاط قوت در ایران و شناسایی نقاط ضعف هند و استفاده از آن برای جذب گردشگر پزشکی از اهداف این پژوهش بوده است.
کلیدواژهها